پاورپوینت فصل ششم روشهاي تحقيق کمي و کيفي در علوم تربيتي و روان شناسي ( جلد اول ) نويسنده : مرديت گال، والتر بورگ، جويس گال
در قالب ppt, در 72 اسلاید وقابل ویرایش
فهرست مطالب::
نگاه اجمالی
اهداف
مقدمه
منطق نمونه گیری
اعتبار جامعه
نمونه گیری هدفمند
منطق تکرار
فنون نمونه گیری در تحقیقات کمی
تعریف جامعه
نمونه گیری تصادفی ساده
نمونه گیری نظامدار
نمونه گیری طبقه ای
نمونه گیری خوشه ای
نمونه گیری سهل الوصول یا آسان
برآورد حجم نمونه مورد نظر
فنون نمونه گیری در تحقیق کیفی
انواع نمونه گیری هدفمند
نمونه گیری بنا به فرصت پیش آمده
برآورد تعداد حجم نمونه برای پژوهش کیفی
داوطلبان در نمونه گیری
ویژه گیهای داوطلبان تحقیق
افزایش شرکت افراد داوطلب
اشتباهات پژوهشگر در نمونه گیری
منابع
خودآزمایی،
یادداشتها
پژوهشگران علوم تربیتی بندرت میتوانند تمام افراد جامعه مورد نظر را بررسی نمایند درعوض، باید یک نمونه از افراد را برای مطالعه انتخاب کنند.
در این فصل تفاوت منطق انتخاب نمومه در تحقیقات کمی وکیفی ،فنون عمده به کار گرفته شده و عواملی که باید در تعیین حجم نمونه بهینه
مورد توجه قرار گیرد،توضیح داده میشود.
جامعه (population): به مجموعه ای از افراد یا واحدهایی که دارای حداقل یک ویژگی مشترک باشند. که به آن جامعه هدف، مجموعه مرجع یا چهارچوب نمونه گیری نیز میگویند.
نمونه : زیر مجموعه ای از جامعه که برای مشاهده، تجزیه و تحلیل انتخاب میشود
در تحقیقات کمی: معمولا به افراد نمونه، آزمودنی (subject) گفته میشود.
درکتاب راهنمای نشر انجمن روانشناسی آمریکا – APA توصیه شده است :
بگونه ای شرکت کنندگان در تحقیق را معرفی کنید که از حضور آنان قدرشناسی شود. مثلا شرکت کنندگان، افراد، دانشجویان دانشکده و..
استثناء: زمانی که بحث آماری مطرح است، استفاده از واژه آزمودنی مناسب است
در تحقیقات کیفی معمولا از واژه موردیا شرکت کننده استفاده میشود
تصاویر اسلایدهای پاور
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
استان: کردستان، شهرستان : سقز
شماره تماس:: 09189763156
ایمیل : omidarzy@yahoo.com
کد پستی : 6683193643